06 december, 2007

Eftermiddagen ledig!

Äntligen har jag en eftermiddag ledig. Eftersom vi är lediga imorgon behöver jag inte läsa något för att vara i fas, så nu är det mys och pyssel som gäller!
Ska läsa i Harry Potter, som jag för övrigt inte har kommit särskilt långt i vilket är ovanligt för att vara mig. Innan har jag alltid läst ut dem på en dag, men den vanan har jag fått ändra på i och med att jag har så mycket att plugga. Sen ska jag pyssla med R:s julklapp! Jag vet att han kommer bli så glad och då är det extra roligt att fixa!

Hade en extremt intressant föreläsning idag som behandlade sociala relationer och dess påverkan på människan. Jag tycker att människan är en fantastisk varelse men på samma gång tycker jag att vi är fruktansvärt hemska och egoistiska. Vi konstaterade idag att det var få förunnat att inte tänka på sig själv i första hand, det gör mig lite rädd... Det värsta är att jag själv vet att jag inte skulle valt någon annans liv före mitt eget. Det har också visat sig att vi människor inte utsätter oss själv för en farlig situation om det inte är så att vi kommer få något tillbaka för det. Räddar vi någon från till exempel en brand så drivs vi oftast av en förhoppning om att någon kommer göra samma sak för oss om vi hamnade i den situationen.
Detta är något som är värt att tänka och reflektera över...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hejsan, behöver hjälp med min blogg, jag kan även betala, vill ha en riktigt snygg bloggdesign :)

Emma sa...

Johanna: Jag hjälper gärna dig med din webbdesign! Skicka ett mail till mig på: s0ckerbulle@hotmail.com så kan vi prata mer!